BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~My FaNs~

4/15/2009

~examku~

Menjelang exam yg akan tiba nanti…hati aku semakin berdebar2…berdebar sebab merisaukan soalan2 yg bakal keluar di dalam kertas exam tu nanti…semester ini sungguh membuatkan aku tidak bersungguh langsung untuk membuat persiapan peperiksaan…mungkin disebabkan masih ada assignment yg perlu disubmit…tapi aku tetap berjumpa dgan buku2 yg sepatutnya aku baca agar aku dapat menyedapkan hatiku untuk menjawab exam nanti..org disana sudah mula merisaui keadaanku yg bakal menjawab exam nanti dan beliau mulai berleter dgan sikapku yg agak2 macam seorang pemalas ini…tapi apa yg mampu aku lakukan adalah berjanji yg aku akan mengulangkaji pelajaranku…sudah pastila…hanya itu ayat terbaik yg mampu aku fikirkan…20hb ni exam wajib fakultiku iaitu sistem sosial dan perlembagaan…disebabkan assignment berkumpulan subjek ini masih belum disiapkan lagi aku menjadi tidak boleh untuk menumpukan 100% tumpuanku terhadap buku dan aku juga berasa tidak lega kerana assignment masih lagi belum disubmit. Ini bukanla alasan semata2 yg cuba aku reka tetapi inilah kebenarannya…kadang2 aku pun terasa jugak yg aku ni sebenarnya bukanla seorang pengulangkaji pelajaran yg bagus kerana aku gemar untuk study last minute mcm ni laa…sejak dari bangku sekolah lagi, tabiatku ini aku bawa sampailah ke UKM…mungkin betul kata salah seorang lecterur aku…beliau pernah berkata semasa beliau mengajar yg ada manusia akan rasa sakit sekiranya study awal2…hehehe…adakah aku juga dalam kalangan orang2 seperti itu…walau apa2 pun…aku sebenarnya berasa takut untuk menghadapi peperiksaan nanti…walau bagaimanapun dengan semangat waja yg kuat aku telah mengerahkan segala kudrat aku untuk terus study dan Alhamdulillah aku skrang sudah mula membaca buku dan tidak lagi selalu bermain pet society yg ada dalam face book tu…tapi kadang2 aku main jugak…itulah cerita yg aku sedang alami sekarang.

0 comment dari peminat: