BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~My FaNs~

2/20/2010

entri inii bukanlah rayuan gombal!!!!!

mood: geramm sangat weyhhhh...bangun2 pagi..mahu mandi...tetiba tengok basket toiletries aku macam ada yang kureng je...cisss shampoo n shower foam dah kena curik... 
situasi: sepi + banyak kije sekolah
harapan: tak payah letak la kali ni
koordinat: tempat bese...
jam: mengarang sambil tggu masuknye waktu solat zuhur...

bukan rayuan gombal kali ni aku nak bercerita kat korang...aku mimpi buruk lagi kali ni...banyak kali dah mimpi buruk...mimpi diri aku dalam keadaan yang mengerikan + mengaibkan...bila dirujuk2 balik tafsiran mimpi tu...memangla seperti ada menda buruk mahu berlaku kat aku...tapi sebenarnya mimpi tu nak bagi petunjuk tu...supaya aku insaf dan takutkan sesuatu yang bakal tiba tak lama lagi...iaitu mati...


 kita tak tahu bila kita akan mati..kalau tahu mesti kita akan sibuk2 nak tempah batu nisan yang grand2 kan...sudahlah...lupakan aje...belum tentu ada orang nak peduli segrand mana pun batu nisan korang tu nanti...ianya hanya sebagai batu penanda aje...

apa benar ke???seseorang tu boleh rasai saat dia tak akan hidup lama kat dunia ni...boleh sebenarnya, bila seseorang tu ada sakit kronik...sakit yang sememangnya akan membawa kepada kematian...nauzubillah...

kesnya macam ni laa...napa entah aku rasa aku macam selalu buang tebiat...yelaaa macam mana la tak rasa dan kata cam ni...semalam...sedang aku syok2 bergurau senda dengan kengkawan aku dibilik...aku tiba2 diam dan bertanyakan tarikh dan hari...dengan suka hati meraka cakap aku buang tebiat sebab tak ingat hari dan tarikh...eh eh eh...kadang2 nyanyuk tu tak serang golongan tua je...time nyanyuk tu nak serang yang muda2 cam aku ni haaa...nak kata apa...dan tak semena2 dapatlah title Alzheimer dari dorang...tapi takpe aku pun pikir ke lain...entah2 tol kot aku dah buang tebiat...macam tak lama dah ni...

 adeyhhhh sape ek name mak cik???...mak cik lupe ler...umur mak cik brape ek??semalam 20 tahun...hari ni tak ingat pulok...mak cik ni dah kawin ke lum ek...adeyhhhh nape satu pun mak cik tak hengat ni....hehe

bila fikiran merepek2 aku ni bermain2 kat kepala otak aku...sambil membuat sarang labah2...aku pun terpikir...kalau betulla umur aku tak panjang...aku terpaksalah mansuhkan separuh impian aku untuk masa depan nanti...alaaaaa macam tak best je...tak sempat mahu tengok  impian aku tu tercapai ke tidak...tapi papa pun...sebab kita tak tahu bila kita akan tinggalkan dunia ni...harus sangatlah kita saling bermaafan dengan manusia yang penah kita buat salah...aku secara rasminya kat sini nak maafkan si pencuri  yang mencuri shampoo dan shower foam aku pagi tadi...tak pelah...kira aku bersedekah aje...pastu aku dah pun maafkan semua orang yang penah aku benci...dari aku kecik sampai besar...(perghhhh hebat sungguh penangan mimpi buruk aku semalam)...

dog: udohler...sikit2 sudohler...janganla nmpak sangat ko tu tgah berdrama...jap g belakang gadoh jgak
cat: weyhhhh aku ikhlas ni mintak maaf ngan ko...ni aku pluk ni pun sbb sayang sgt kat ko...ko nak gaduh, blakang kire ler...

jiwa yang kosong ni baik aku corakkan dengan warna2 yang ceria2 je...dah lama sangat jiwa aku ni diwarnai warna hitam dan biru2 gelap...sebab kita tak tahu bila kita akan mati...mungkin kejap lagi...mungkin esok...nak aje aku cakap kat jijah kawan aku yang selalu share katil single aku yang kecik tu...nak je aku cakap kat dia...kalau satu hari aku tidor sebelah dia aku tak bangun2...kejutkanlah aku sampai aku bangun...kejutkanlah sampai aku buka mata semula..aku tak mahu tidur selama2nya..bukan apa...aku ni memang jenis tidor mati pun...huhuhu...ok3...dah banyak sangat aku mengarut ni...nanti ada pulak yang kata aku buang tebiat lagi...lagi power kalau ada yang cakap camni..."buang tebiat nak mampos"...ni kira aku akan salute la si tukang sound ni...apakah beliau tahu bila aku akan mampos...jadi renung2kan dan selamat beramal...

nahhhhh kau...wa salute sama lu...lu mmg pandai meramal wa punye hari kematian...hehehe

p/s: tiba2 rasa menyesal sebab selalu mandi malam.(menyesal pun dah tak berguna)..kedegilan aku telah memburukkan keadaan diri sendiri...bak kata si sahabat.."berani buat berani tangung"                                                                                                                                

3 comment dari peminat:

Aus MeLankoLik said...

lol ziela ,
jgn cakap camtu .
kau byk khayal kot .
isk2..tapi ingat pada mati juga sebahagian dari iman .
okies !
aku pun nk mntk maaf la taw .

Miss Ziela said...

alaaaa aus...
khayal tu best..
kdang2 wat kite lari skejap dr masalah...hehehe

Gjoe. said...

ko da nyanyok eh...
hahahahahha...