BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~My FaNs~

2/01/2010

kalau boleh aku nak.....


aku bukanlah yang terbaik... tetapi aku cuba untuk jadi yang terbaik...aku pernah menyalahkan takdir tapi aku juga pernah bersyukur dengan apa yang dah aku miliki...aku juga bukanla manusia yang tak pernah melakukan kesalahan...tapi aku juga pernah cuba untuk memperbetulkannya...apakah aku tak berhak untuk dapat peluang kedua???


KALAU BOLEH
aku nak undurkan semula masa ke zaman kanak2 aku

TETAPI
kalau aku dapat undurkan masa sekalipun...belum tentu aku akan kecapi apa yang dah aku miliki sekarang


KALAU BOLEH
aku nak ubah sikapku yang kasar ni menjadi selembut2 perempuan solehah

TETAPI
aku perlu menjadi diriku yang sebenar...walau sekasar mana pun aku, aku sedar aku adalah diriku yang sebenar...bukan orang yang cuba menjadi orang lain.


KALAU BOLEH
aku mahu berikan senyuman kegembiraan kepada kedua2 ibu bapaku

TETAPI
aku pernah menghampakan kedua-dua ibubapaku...sehingga sekarang aku tahu aku banyak berbuat salah kepada mereka


KALAU BOLEH
aku nak buang segala perangai burukku yang telah banyak menyakitkan hati orang lain

TETAPI
kadang kala aku tidak sedar yang aku telah menyakiti perasaan orang yang aku sayang, yang aku anggap penting dalam hidupku...aku tak mampu menghalang diri aku dari berbuat salah

KALAU BOLEH
aku tidak mahu mencuba apa yang telah menyusahkan hidupku

TETAPI
aku dah pun tersilap langkah...aku sangat degil sehingga aku telah menyusahkan diri aku sendiri.

KALAU BOLEH
aku mahu jadi sesempurna impian si dia

TETAPI
aku sedar...diriku bukan yang terbaik buat dirinya...aku tidak layak menjadi seseorang yang diimpikan oleh si dia

KALAU BOLEH
aku tak ingin bazirkan walau setitik pun air mataku pada menda2 yang remeh temeh

TETAPI
apakan daya...aku wanita biasa...walau sekeras mana pun aku diluaran...namun hati aku tidaklah sekeras batu...aku pun tahu untuk menangis bila ada yang menyakiti hatiku.

KALAU BOLEH
aku nak buang semua kenangan2 pahit aku

TETAPI
kadang kala bila aku bersendirian aku mula teringat akan kegembiraan aku bersamanya walau ternyata kenangan manis tu indah...namun akhirnya aku membawa hatiku mengenang juga kenangan yang pahit itu...dan akhirnya aku yang terluka lagi.

KALAU BOLEH
aku nak sentiasa gembira dan tersenyum riang

TETAPI
ada sahaja dugaan dan peristiwa sedih yang melandaku...bila kehendak hati tidak dapat aku turutkan aku mula berasa sedih dan mencari2 kekurangan diri.

KALAU BOLEH
aku nak cuba sehabis daya upaya aku untuk miliki sesuatu yang aku impikan

TETAPI
aku sedar...tak semua benda dapat dimiliki...kalau betul ianya akan menjadi milik aku...aku yakin ia tak akan kemana...akan tetap menjadi miliki juga.

KALAU BOLEH
aku mahu semua yang dah terjadi tidak pernah terjadi

TETAPI
ini semua hanya harapan kosong aku...ianya sudah pun terjadi dan tidak dapat diundurkan kembali...aku kena juga terima walau aku tak ingin ianya terjadi.

p/s: aku sedar bahawa semuanya adalah ketentuan ilahi...aku terima semuanya seadanya kini~

5 comment dari peminat:

ziha said...

sabar ye dear..
cinta itu xsmestinye dimiliki..
tp ape pon kite boleh berusaha utk memilikinye..yakin lah Allah dah tentukan jodoh yang terbaik buat kite..

Miss Ziela said...

ye ziha...
i know that n now i will wait for my mr.right..hehe..papa pun chill2..

Mohd Halif said...

yah...kalau boleh dan tetapi....hurmmm..hard to say...

Mohd Halif said...

hope someday, orang yg u sayang tu akan balik semula kpd u..u akn gembira mcm dulu..hari u penuh dgn gelak tawa...ceria...

Miss Ziela said...

hahahaha...u know right..bile i sygkan org i akan cube bis daya i dapatkan dia...u benasib bek sbb u bukan orgnye..hehe